Sunday, October 21, 2012

Kupot. a Name. How the story begins..?

Ramai yg tertanya-tanya macam mane nama aku boleh ter-femes ngn panggilan KUPOT, instead of Nurul Farhana. Ramai member aku pgil aku kupot jer since aku 1st year USM till aku dh kje di USM juga. start dr member, smpai ke pegawai uni sumer pgil aku Kupot. Yg junior boleh plak paggil aku Kak Kupot, yg senior err.. xder lah plak aku bahasakan aku adik Kupot. Cam pelik. Hahaha. Kadang-kadang bila terpikir klaka juga. Terbayang kalau aku buat kad kahwin nanti, xkan aku nk tulis Nurul Farhana a.k.a Kupot Amanz. Aiyoo.. 

Well, now aku akn buka cerita. Okay, one upon a time, hek hek.. bukan fairy tales. Alkisah bermula di matrik aku, Kolej Matrikulasi Kedah, Changlun. Mase tu aku sgt suka barang-barang aku hijau. boleh dikatakan semua kelengkapan aku hijau lah. Kalau aku dress up dr ujung rmbut sampai hujung kaki lah hijau gamaknya. Spek, mp3 player+case, pencil case, beg, purse. Macam-macam lah. Back then nama aku di kolej hanya lah Rumput. Yes, RUMPUT. Tu nama yg my best buddy bagi, Saranyapiriya. Aku igt lagi ramai yg tgk aku pelik sbb aku kawan dgn Indian girl. Ape salah ke? Haahahaa.. It was so fun and the girl was extremely funny. But, waktu tu xfemes sgt la Rumput tu, still  member aku pgil aku Nurul. & nobody call me Farhana sbb aku aku xsuka suffix-na kt hujung nama aku sbb aku rasa its too girlish. x) Hahhaa.. 

Ini KMK.. nun di changlun

& ini USM terchenta..

Next, aku masuk USM. That time aku masuk as second intake students. So, aku xder member yg 1 kolej matrik. Jadi on the day registration mmg aku kwn ngn bdak2 Dip. Ok haper, they all matured. Hahaha.. So, I met this girl, exotically funny creature n EARTH called --->Fatim. she's the one responsible for granting me the name, Yang geram nya, geng2 Ku (prefix-Ku didepan nama), tgal aku ngn Ku-Jat je yg lekat. Yang lain sorg pun xlekat nama tu dari Ku-Bis, Ku-Pon, Ku-Ti, Ku-Sya, Ku-Tem. Aku smpai skg kekal Ku-Pot. But it was totally unique. I like it. Simple & unique. 1 USM ni aku sorg je lah The Kupot. xder lagi aku dgr org lain nama sama ngn aku. Best things is, ramai plak ngn nk terikut2 nama aku, letak prefix. One of them is KU-DA. Hahahha.. 
 Ha ni la Fatem. Hagak2 lucu..


Yg ni Kujat.. peeps, sorry aku hambik gmbr hang...

1 satu peristiwa, waktu aku bg vriefing untuk program di USM Kubang Kerian, Kelantan. Usai aku bg taklimat datang 1 hamba Allah ni tanya aku, " Err, akak ni yg Kupot Amanz ke?", stunted aku kejap. Not sure macam mane this girl boleh taw nama FB aku. Huhuhu. Nak xnk kna mengaku juga lah. Tp aku pun selesa kalau students pgil aku Kak Kupot / Cik Kupot drpd Cik Farhana (err..., dh kje aku terpaksa pakai formal name : Farhana, xkan aku nk address diri ngn mama Kupot plak kan. hahhaha)..

Okay enuff.. pFffftt.. Pnjg dh ni entry ni. Biasa aku hanya kan penuhkan entry aku ngn gambr supaya dear readers xbosan dgr aku bebel2. Hahha.. Well, aku pnat dh nk jawab pertanyaan nama tu so terpaksa la aku karang entry ni. Hehehehe..

So, till next time.. Bye

No comments:

Post a Comment